понеделник, 13 май 2013 г.

Първото ми веганско меню, което посвещавам на моята сестра:) И макар че е далеч от мен съм сигурна, че ще изпробва и тя. Крайните резултати са микс от вкусове и може би някои от комбинациите не са изпробвани. Бях вдъхновена от цветните продуктите в хладилника. Та ето ги предложенията ми:

1. Зелено смути- витаминозна закуска
3-4 листа от червено цвекло
1 киви
1 шепа спанак/ лапад
1 банан
7-8 бр. ягоди
1 ч.ч. вода
Всичко се измива добре и се слага в кухненския робот. Разбива се се добре, пожелание се добавя толкова вода според желаната гъстота. В случая аз използвах лапад, но със спанак става също толкова добре. Консумира се веднага:))

За обяд/ вечеря спретнах една супа с доста различни зеленчуци, които до сега не бях смесвала, но се получи доста приятно, а гарнирано с лимон много свежо.

2. Зеленчукова микс супа
1 връзка пресен спанак 
2 стръка зелен лук
2 бр. моркови
4 бр. картофи
6-7 бр. гъби печурки
1 шепа зелен боб
1 стрък селъри
1/2 ч.ч. ориз / видът е пожелание/
2/3 ч.ч оризови спагети
магданоз
сол- морска, хималайска
подправки на вкус- чубрица, черен пипер, джоджен
мазнина по избор / може и без / - зехтин, ленено масло и др.
Спанакът измих добре, бланширах за кратко и пасирах. След което сложих в голяма тенджера всички измити и нарязани на ситно зеленчуци, добавих вода и оставих да къкрят на слаб огън. Когато увряха добре накрая добавих пасираният спанак, магданозът и останалите подправки. В комбинация с лимон и пълнозърнести хлебчета със сигурност ще се заредите с много енергия и витамини:)Bon appeti:)

И последното най-сладкото естествено идва накрая- шоко мус.

3. Шоко мус - за 1 бр.
3-4 бр. тъмни фурми
1 ч.л. пълнозърнест тахан
1 шепа орехи
2-3 с.л. пълномаслено какао
4-5 с.л. вода 
Сложих всичков робота и разбих добре до получаване на хомогенна смес. Ако фурмите не са достатъчно меки, е добре да се попарят с гореща вода за няколко минути. Количеството вода може да варира, аз използвах на око докато ми хареса консистенцията. Гарнирах с малко годжи бери за цвят:)

А знаете ли, че от древни времена какаото се използва и като подправка на солени ястия....интересно нали:)
Очаквайте още свежи предложения:)


1 коментар:

  1. Интерестно предложение, непременно ще се изпробва. Веднага мога да започна от сладката част ;)

    ОтговорИзтриване